fredag den 16. august 2013

Jeg har ikke opgivet helt

Sådan en blog er ikke helt så nem, som jeg troede. Indlægene skriver ikke sig selv, og selv om jeg hver gang, jeg har skrevet et nyt indlæg tænker; "det gør jeg igen i morgen", så er det ligesom om, der hele tiden kommer noget i vejen. Jeg har en masse, jeg gerne ville vise og skrive om, men det virker lidt svært at få plads til i min hverdag lige nu. Mandag starter jeg på mit sidste skoleforløb som cater med svendeprøve i slutningen af september. Jeg håber, at jeg ind i mellem vil kunne få gang i bloggen, men jeg tvivler, så der bliver nok ikke nogle nye indlæg før oktober. Det er i hvert fald stadig min intension at bruge bloggen, som en slags huskeliste over særlige ting, jeg har lavet i køkkenet.

Indtil da kan jeg lige vise desserten fra den anden aften, da svigermor var på besøg. Jeg havde været på markedet og var faldet for nogle friske hindbær. Det var synd ikke at spise dem friske, så jeg bagte nogle chokolademarengs, psikede fløde med lidt sukker og vanilje og wupti; en lille nem og lækker sommerdessert.


Chokolademarengs:
3 æggehvider
150g sukker
1/2 tsk eddike
50g hakket mørk chokolade

Jeg piskede hviderne stive, og tilsatte herefter sukker lidt ad gangen, men jeg piskede godt. Så piskede jeg eddiken i, og til sidst vendte jeg den hakkede chokolade i.

Marengsene blev bagt i 1 1/2 time ved 120 grader. 
De måtte gerne have været lidt blødere i midten, så næste gang skal de ikke bage helt så længe.

2 kommentarer:

  1. Åh ja, den dårlige samvittighed over manglende aktivitet på bloggen - den kan mange af os vist nikke genkendende til! Desserten ser lækker ud :)

    SvarSlet
  2. Desserten er super nem og kan varmt anbefales😄

    SvarSlet